Idag har vi firat vår moster Anne-Marie på hennes 85-årsdag.

Anne-Marie bor på äldreboendet Korallen i Vallentuna. Jag minns så väl när hon kom och hälsade på oss hemma när vi var små. Ofta hade hon någon liten sak eller godis med sig. Jag minns särskilt vid påsken, när hon hade fina påskägg med sig. Här är vi riktigt små, vi får gå ut på promenad med vår moster och jag tror det är på Skeppsbron. Året är 1949 och Anne-Marie är 25 år.

Fortfarande är vår moster glad och rolig och hon är så go´och fin.

För det mesta har vi varit två eller tre, men idag var det söndag och då kunde alla fyra uppvakta henne.

4 responses
Så trevligt med era födelsedagsfiranden. Jag visste inte när din födelsedag var så jag får gratulera i efterskott. Ishotellet verkar spännande. Vi får talas vid så jag får höra mer om det.
Vi har ytterligare födelsedagsfiranden kvar, för i vår släkt fyller i stort sett alla i december, januari och en i februari, sen är det bara två kvar som ska firas. Nu har vi alltså träffats väldigt många gånger dessa två månader.
Verkar vara en trevlig dam, och en jättesmaskig tårta.
Ja, vi gillar henne.