4 responses
Där har jag också varit. Vi åkte med buss från Uppsala och vid Märsta hade alla hunnit bli åksjuka. Fantastiskt att det fortfarande finns kvar. Naturhistoriska riksmuseet finns även med i en av Tvillingdetektiverna där Klas, eller Göran, blir inlåst där en natt.
Det är väl sådär drygt 50 år sedan jag var där. Det bestående minnet är ett valskellett i entren. Jag är säkert på att det hänt en hel del sedan dess.
Lennart, det är ett av de allra trevligaste museerna att gå till med barn. Jag gillar det verkligen. Där finns ju kosmonova också, med fina filmer om natur, rymd osv.
Kolla deras hemsida: http://www.nrm.se/
O, ja, där har det verkligen hänt saker! Valskelettet finns kvar, men inte i entrén. Många utställningar finns på olika plan. Det är nog det museum jag har utnyttjat mest i skolundervisningen. Det finns alltid en massa arbetsblad och annat bra i samband med de olika utställningarna.