I förrgår fick jag tillbaka min dator efter det att Elgiganten hade haft den c:a 3 veckor

Det blev så att de fick skicka datorn till Växjö och där skulle de göra en back-upp och se varför datorn inte startade. När vi satt i sticket såg vi direkt att det bara fanns en mycket liten del av vad som fanns i datorn när vi lämnade in den. Exempelvis fanns inte mappen med Brasilienbilderna. Vi konstaterade att vi fått en dålig back-upp med ca 15 %. De mappar som fanns hade dessutom bara en bråkdel av vad de bilder som skulle finnas där.

Vi tog kontakt med Växjö och de sa att de inte fanns mer att lägga in. Jag började så smått lägga in släktforskningsprogrammet och en del andra program som hörde till min forskning, sedan Photoshop och Open Office. Plötsligt igår ringde de från Växjö och ville att vi skulle skicka in datorn, så skulle de försöka hitta lite mer. Vi skickar in datorn på måndag och sen får man se hur det går.

Vi har haft det regnigt, kallt och blåsigt denna sommar, men idag är solen framme och jag skulle ju baka kakor just idag, men det gick fort. Sen gick jag ut i trädgården och tog några bilder och satte mig att läsa och det var så skönt.


Här är havreflarnen.

Pelargoner har jag förstås, men de är inte lika fina som de brukar vara.

De här vita blommorna har jag glömt namnet på. Jag har haft lite svårt med att rensa rabatterna, men blommorna kommer ju upp ändå.

Druvorna börjar växa bra nu.

 Grönsakerna ville säkert ha regn för de har trivts.

Någon kan komma och plocka svarta vinbär för vi gillar dem inte.

Tomaterna börjar bli röda.

En fin rosbuske.

Den här fina klematisen köpte vi förra året.

Spindlar trivs också hos oss.


4 responses
Hej! Så fina bilder. Jag har saknat din blogg, men nu förstår jag varför du inte bloggat på länge. Hoppas du får dina bilder tillbaka. Här är också massor med blommor. Jag tänkte ta några bilder idag, men det blev middagsmaten i stället.
Whao vilken fantastik grönska. Du kan också lätt spara bilder på Google.
Ett tag trodde jag att det stod: "I förrgår fick jag tillbaka min dotter efter det att Elgiganten hade haft henne c:a 3 veckor". :-)
Nu har vi haft några fina dagar och det är skönt, men min dator dröjer tydligen. Jag hoppas att de kan hitta flera bilder. Jag ska börja blogga lite mer när datorn är på plats.