Nu ska jag försöka fortsätta min blogg i nutid istället för att visa vad jag inte hann med

I förra veckan frågade jag Janne, när är det påsk i år egentligen? Nästa vecka svarade han. Jag blev helt förskräckt att påsken skulle komma så snabbt. Jag bestämde mig för att det inte skulle bli någon påsk hos oss, för jag varken kunde eller hann med en massa påskmat. Linnea var snabb att göra i ordning lite kvistar med påskvippor på och då var påsken igång.

Vi fick ändå lite påskkänsla, för i kylskåpet fanns det inlagd sill i burkar, ägg och en påskskinka som jag faktiskt hunnit göra i ordning. Det fanns t.o.m. små snapsflaskor, som vi inte hade gjort slut på vid julen.

Utanför Coop fanns det fina krukor med påsklijor, som vi köpte för att få lite påskkänsla. I fredags kom det sedan två olika blomsterbud, en med en fin påskbukett från en mycket god vän och en kruka med påskblommor av sex härliga resenärer som var med på vår Brasilienresa.

Idag ska vi åka upp till Rimbo för Anna och Lars ska bjuda oss på påskbord. Det gillar vi.