Vi har faktiskt fått lite hyfs på tomten trots att jag inte har gjort nästan ingenting

Vi har bytt plats för potatisen, för det är inte bra att ha den på samma plats hela tiden. Pallplintarna har bytt plats med potatisen. Eftersom det fortfarande kan bli ganska kallt på natten så har vi täckt över potatisen.

Vi har sått morötter, rädisor, haricots verts och lite annat. Sen får vi se hur det går med salladen. Fryser den, så kan jag så om dem. En pallplint är tom och där tänker jag så gurka.

Jordgubbarna hade slängt ut så många revor så att jag var tvungen att börja om sedan förra året. Då fick vi stora härliga gubbar. Det som blev över fick Anna till sitt land. Jordgubbslådan har jag själv gjort i ordning.

Hon hade lite över av sina kryddor, så vi bytte med varandra. Kryddlådan var också mitt jobb, den var ju inte så stor.

Det händer lite i rabatterna, men det tar vi kanske i morgon.