Nu är det riktig sommar när värmen verkligen värmer ordentligt, men idag var det bakslag med blåst och c:a 13 grader

Vi hade en varm dag igår, liksom några dagar innan. Jag och Janne blev inbjudna på tårta som Julia hade gjort. Den var riktigt god.

När vi skulle in till oss tog jag en bild på blommorna som var riktigt fina nu.

Idag var det istället riktigt blåsigt och inte alls varmt. Jag satt inne i vårt inglasade rum och läste och plötsligt hörde jag ett ljud som jag inte ville höra. Massor av blomkrukor på min pelargontrappa hade slagits sönder och blommor och jord låg på altanen. En del av mina keramikfåglar hade gått sönder när de ramlade ner och det var en enda röra. De flesta  blommorna hade klarat sig skapligt, men jag fick ta fram nya krukor att sätta dem i. Jag får väl göra flera fåglar i höst, men så länge har jag klistrat ihop en del. I morgon ska jag ställa ut dem igen och jag hoppas att det inte blåser så hårt mera.

Vi åkte till Rimbo på eftermiddagen, för vi var bjudna på familjemiddag. Tove och Julia fattades för de hade köpt biljetter till One Direction på Friends Arena.

Vi satt ute på deras nya altan och vinden hade som tur mojnat lite. Solen sken på oss också. Vi hade riktigt trevligt och aten var mycket god och vi hade trevligt.