Jag har slarvat med att sköta mina grönsaker, för det har varit lite jobbigt att vattna dem den här varma torra sommaren

När jag skulle se hur det stod till med mina gurkor i pallkragen, så hittade jag till min förvåning en riktigt stor gurka. Jag undrar om den är god, kanske inte för att det varit så torrt. Gurkan kändes väldigt taggig, ska den verkligen vara så taggig? Jag har ju aldrig odlat gurkor förut.

Sen såg min man en äcklig hög med spillning. Vilket djur kan ha varit här, det kan man verkligen undra? Den låg mitt emellan två vilstolar. Konstigt!

 

 

 

3 responses
Linda odlar gurkor så det fräser om det. Ska kolla med henne. Men den ser hel OK ut.
Det är antingen ett rådjur eller en magsjuk norrman. Eftersom rådjur vanligtvis inte använder vilstolar så här långt norrut, så gissar jag att det var en turistande norrman som helt enkelt satte sig ner i vilstolen och sen gick det som det brukar gå med norrmän, det ena ledde till det andra och så woops. Om det skulle ske igen så skulle jag sätta upp en skylt eller möjligtvis bygga en mulltoa åt dom dj-vlarna: Ni kan ikke bæsjer ikke her ere dårer, når vil politiet og tar er.
Ja, du har naturligtvis rätt, för rådjuret har bara små bajskulor, så det måste vara en norrman! Tänk att jag inte fattade det.